zondag 15 november 2009

Bekkevoort City

Aan allen die gekomen zijn: proficiat. Afgelopen zondag werden de nieuwe inwoners van mijn Hagelandse hometown verwelkomd door het gemeentebestuur. Mij was gevraagd voor die gelegenheid een gedicht te schrijven. Geen evidente opdracht, want zo heel vaak ben ik -student zijnde - niet "thuis" te vinden; erg vast is mijn band met de klei waaruit ik getrokken ben, niet. In dit gedicht dus geen sightseeing van de ongewijfeld talrijke toeristische en andere troeven die Bekkevoort rijk is, maar een welgemeend welkom aan "mijn" nieuwe dorpsgenoten.

Kom erbij
voor jou maak ik speciaal
een plaats vrij in mijn taal

Zet u

En vertel: wat is je verhaal
waar kom je vandaan
wat kom je doen
wat brengt je
hier?

Kom erbij

En vertel: van hoeveel verder zijn jouw ogen?
Hoeveel dichterbij je hart?
Had je vroeger durven dromen
dat je
hier
terecht zou komen?

Maar vertel
kom wat
dichter

blijf niet schoorvoeten in het gruis

Kom erbij en kom
samen
wees welkom
kom thuis

Geen opmerkingen:

Een reactie posten